BLOG


8 maart 2010
Lek
No-Flats is een van onze zeer gewaardeerde sponsors. Erg mooi spul - en dat meen ik - die latex om je banden luchtdicht mee te maken. Scheelt gewicht en je rijdt bijna nooit meer lek. Een ding moet je echter niet doen met de latex: het bijna twee jaar onaangeroerd laten zitten. Terwijl mijn Racing Ralph meer en meer sleet, werd de luchtdichte verbinding tussen band, velg en velglint hechter en hechter. Met een tot op het bot versleten achterband is het ook nog eens vragen om problemen. Die kreeg ik dan ook na een minuutje of twintig bochtige singletracks tijdens de 100km van de 8 van Oost-Brabant. Een steeds sneller leeglopende achterband zorgde ervoor dat ik toch moest gaan wisselen. En dat was met slechts een bandenlichter (tip voor de No-flats gebruiker: twee of meer is wenselijk) een hele toer. Na meer dan tien minuten wrikken, commentaar krijgen van een paar seingevers en wat hulp van een schroevedraaier van de multitool van Tibor was de band eindelijk los van de velg. Leermomentje. "Dit moet met de Transalp echt een stuk sneller", zei Tibor met een subtiel understatement.

Voor de rest was de Acht van heerlijk. Een tweede keer lekrijden mocht de pret, mede door een paar gezellige Red-Bull dames bij de daaropvolgende verzorgingsplek niet drukken. Het mountainbiken zelf? Dat moet met de Transalp echt een stuk sneller.



Terug